mandag den 23. september 2013

Bord dæk dig - Ninjagofødselsdag

 Denne måneds "bord dæk dig" er naturligvis fra Augusts Ninjagofødselsdag.


Bordet var pyntet i Legofarverne; hvid, sort, blå, grøn, gul og rød. Dugen var vores flagdug, som jeg synes passede fint med farverne, og samtidig var en festlig bund. Derudover var der dækket op med farvede paptallerkener, som havde de fem farver Ninjagoerne har.

 
Vi bliver altid mange gæster, da især min mand har en stor familie, så når vi dækker op,
så er hele køkkenet el. stuen taget i brug!
 

Jeg havde lavet flaskeomslag til juice, kakao, mælk m.m. (gæsterne kom til morgenkaffe).


Der var hjemmelavede engangskopper med Ninjagoøjne. Det er også månedens DIY.

 
Og her en så den lille DIY på de fine hjemmelavede kopper.
1. Lav et ark med øjne (eller køb det af mig) - print det
2. Klip øjnene ud - lim på
3. Lav detaljer med en sprittusch
4. Hold en sej Ninjago fest (kan jo også bruges med andre Lego øjne)
 
 
Jeg havde købt sværd til 15 kr. på nettet i de rigtige Ninjagofarver, som fik lov at pynte bordet før de dagen efter blev brugt som en del af skattejagten til vennerne.


 

En sjov lille feature var at Augusts Ninjagofigurer fik lov at være en del af pynten på bordet.


Dagen efter skulle August have sine bedste venner til drengefødselsdag. Der så bordet sådan her ud.
 
Her havde jeg lavet vandflaskeomslag med en sej baggrundstekst, kan bare ikke lige ses her. Derudover var der lavet farveæsker til dagen, malebøger med vennernes navne på Ninjahovederne og så seje knæksugerør med gult lys i. De farvede paptallerkener og krusene gik igen her.

 
Indbydelserne så således ud, og vakte stor glæde :-)
 
 
Smil fra Mia

1 kommentar:

  1. katrine windfeldt4. april 2016 kl. 19.15

    Nøj! De invitationer er lige noget for min søn! Hvad hedder den font du har brugt? Mvh Katrine

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...