lørdag den 4. juni 2011

Augusts nye værelse :-)

Igår kl. 17 tog August ind til farmor og onkel Lasse for at sove. De skulle ned til open by nigth og musik i byen. Da han var afleveret begyndte den sidste og vigtigste del af projekt "gør Augusts værelse i stand".

Manden min og jeg malede hele værelset hvidt på ny og jeg malede hhv. himmel og græs på endevæggen.

I morges begyndte det sjove så ;-)

Jeg sættede de hjemmelavede wallstickers på endevæggen.


Svigermors hæklede ballonner blev samlet til en "himmel"uro over sengen. Eventyrlampen kom op og hænge over sengen. Hukit stolen blev sat ved siden af sengen. Det fine A kom op og hænge inde i reolen, som jo har fået nyt liv med det skønne retro-tapet og sættekassen fik ny plads bag døren. Det er meningen at der skal kroge under sættekassen, så hans fine tasker kan hænge der.


Der er blevet indkøbt to nye skuffer til under sengen og ABC-plakaten har fået ny plads ved siden af sengen. Bobles elefanten står under plakaten.


På den anden endevæg lan man se skabet og reolen. Der er blevet kraftigt sorteret i hans legetøj, og det er kommet i kasser. Der mangler stadig lige det sidste sortering - men Rom blev jo ikke bygget på en dag ;-)
 Lampen skal i øvrigt skiftes til en af de fine himmel-lamper fra Ikea, men de sender ikke ud, så nu må vi se hvornår vi kommer forbi en Ikea...

Ved vinduet har min fars billede til August fået ny plads men ellers er den side som den plejer. Han skal have en ny sættekasse, når tiden er til det. Jeg har jo investeret i en fin Letters tavle magen til den, jeg havde i en giveaway - den er for fed. Den skal hænge over et mindre opbevaringsmøbel, vi endnu ikke ved hvad er for et, så den står lige der lidt endnu. AUGUST bogstaverne skal op over den. De "fine" lastbiler er ude og køre på græsset ;-)

Billedet er lidt sløret, da jeg har lysnet det meget op pga. at vinduet gjorde det mørkt ;-)

Til sidst skal I se nærbilleder af wallstickers'ene. Jeg har købt folie og selv lavet dem. Er vild med dem ;-)


Da August kom hjem også værelset udbrød han: "Nejjj I har malet tog på min væg" - "det er jeg glad for" :-) Nåede lige at få det optaget sløret på mobilen ;-) Det var så skønt at se ham - han er så glad for det, det er rigelig med belønning til mig :-)

Vi er også blevet solbrændte i denne forlængede weekend, vi har nemlig også lavet en del udenfor, men mere om det i morgen! Nu skal jeg nemlig til tøsefødselsdag !

13 kommentarer:

  1. Hvor er det bare blevet et skønt drengeværelse! Kan jeg godt forstå han er glad for :)

    God søndag
    Kh Anne

    SvarSlet
  2. Sikke fint det er blevet. Skøn reaktion han kom med:-)

    SvarSlet
  3. Skønt værelse! Hvor er de bare fantastiske de hjemmelavede wallstickers! Super god idé!
    mvh. Martina/fiflerierpaafjerde.blogspot.com

    SvarSlet
  4. Hold da op, I har været igang med den helt store omgang-og sikke et godt resultat?!
    Er vildt nygerrig efter hvor skufferne under sengen er fra, hvilket materiale de er lavet af samt mål (højde)?

    God lørdag aften:-)

    SvarSlet
  5. Hvor er det blevet fint, kan godt forstå han blev glad for det:-)

    SvarSlet
  6. Sikke en dejlig dejlig blog, og ikke mindst et fantastisk make over.Det må da være enhvers drengedrøm :-) Heldige August!

    SvarSlet
  7. Ham AUGUST han er godt nok heldig med den mor !!

    SvarSlet
  8. Hold op hvor er det blevet fedt!! Rigtig godt gået :-)

    SvarSlet
  9. Så fint han er kommet til at bo din dreng : ) Sikke mange gode ideer du har.

    SvarSlet
  10. Hvor er det flot Mia - er vild med alle luftballonerne både de hæklede og wallstickers - heldige August :-)

    SvarSlet
  11. Sikke dog et fint værelse - er helt vild med de wallstickers du selv har lavet, det er godt nok flot! :)
    diary.dk

    SvarSlet
  12. Sikke flot det hele blev. Nu når du er så kreativ. Jeg har længe ville lave noget om på min dreng værelse. Men det største problem har været at få pyntet vægene med farve og flotte stickers som rent faktisk gider hænge på et væg med mursten... Har du nogle forslag hvad man kan gøre ud over at male direkte på eller er det umuligt?Synes alt falder ned fordi det ikke er alm tapet.? Kan man evt få noge skabeloner man kan male igennem på selve vægen?

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...