mandag den 20. oktober 2014

Vidunderlige Wiinblad !

Jeg tror alle os i Blogland længe har elsket Bjørn Wiinblads fantastiske streger. Han var inspireret af H.C. Andersens eventyr af romantik og af kinesisk kejserkunst. Hans streger var derfor overdådige og fantasifulde. Han efterlod tusindvis af skitser efter sin død, som Rosendahl Design Group har arbejdet med og nu er der lanceret en helt ny serie med Wwinblads fantastiske streger i nye farver og på alverdens produkter. Jeg er vild med serien, og har flere sager på ønskesedlen.

Imerco har fornylig lavet en konkurrence på facebook, hvor du kan vise hvad er inspirerer dig ved Bjørn Wiinblads univers. Vinderen får:

- en unik VIP-rundtur i Bjørn Wiinblads hjem, Det Blå Hus
- middag & overnatning for 2 personer på Rungstedgaard
- Bjørn Wiinblad-produkter for 2.000 kr.

Rimelig vilde gevinster må jeg sige!


For at deltage i konkurrencen kan du male, tegne, strike, sy eller bage din egen fortolkning af Bjørn Wiinblads værker - kun fantasien sætter grænser. Det eneste du skal gøre er, at uploade dit billede på Imerco’s Facebook-side af din fortolkning. Der er ingen regler eller grænser, for valget af materialer til din fortolkning af Bjørn Wiinblads kunst. Dommerne vil dømme ud fra, om man kan se den originale og personlige streg, som Bjørn Wiinblads kunst altid havde. Fortolkningen må dog ikke være af sexuel karaktér, ligesom den heller ikke må repræsentere og/eller nedgøre politiske og/eller religiøse overbevisninger. Billederne som uploades skal være af din egen kreation. Det er således ikke tilstrækkeligt, at uploade et billede af andres Bjørn Wiinblads fortolkninger.

Jeg har selv leget lidt med Wiinblads billeder, og lavet nogle til/fra kort til årets julegaver. Jeg tror jeg skal have lavet en stak med farver også. Jeg har kigget billederne igennem på Imercos facebookside, og må nok erkende, at jeg ikke har det talent de andre har, meeen jeg er blevet inspireret, og kunne godt tænke mig at lege mere med stregerne. 

Smil fra Mia

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...