mandag den 1. august 2011

Modellervoks til børnehaven

Da jeg afleverede August i morges, var det ikke så let at få sagt farvel. Det har været lidt svært denne her uge, som jo har været den første efter 3 ugers ferie.

De fleste morgener har det hjulpet at han skulle ind og lave modellervoks med den gode pædagog og nogle andre børn. I dag sad der så nogle børn og legede med det, og jeg foreslog at han også kunne lege med det. Da jeg så at de ikke engang havde en hel bøtte af de bitte små man køber modellervoks i, så sagde jeg til pædagogen at jeg gerne ville lave lidt til dem. Alle offentlige institutioner skal jo spare, men helt ærligt, så lidt modellervoks til 20 børn??

Nå nu er der lavet et stort glas med lækkert hjemmelavet modellervoks, og så håber jeg det kan give plads til ny leg om morgenen.


Se opskriften HER.

11 kommentarer:

  1. Ej det vil da helt sikkert bringe rigtig meget glæde :)
    Hvordan laver man det?

    SvarSlet
  2. Se min DIY - der er linket til det :)

    SvarSlet
  3. Det må jeg snart lave sammen med mine piger! Og så så jeg lige de lækre knækbrød også- dem må jeg også snarligt afprøve- Altid godt med nogle gode projekter. Smil fra Christina

    SvarSlet
  4. du er bare en af de forældre der er skønne at møde i en daginst. (er selv pædagog) Det var en god ide. Håber det bliver nemmere at aflever lillemanden i morgen.

    SvarSlet
  5. Sikke en god ide :-) Jeg vil gemme ideen og gøre præsis som dig, nemlig at give det videre til daginst. Vores inst er en ude børnehave. Så lige pt er de slet slet ikke indefor. Men når det blivere kolde i vejret kommer der nogen inde-timer, og så kan det være at modeller voks er hittet. Tak fordi du deler

    SvarSlet
  6. Sikke en dejlig gave at have med i Børnehave.
    Vi laver det tit i min børnehave.

    SvarSlet
  7. Overskudsmor! Sådan!

    SvarSlet
  8. Det er ret sejt lige at tage sagen i egen hånd.
    Pædagogerne må være glade for at have en forældre som dig.
    //Lisa

    SvarSlet
  9. Hvor er I søde piger :-)

    Overskudsmor... ahh - bare arb.løs ;-)

    Men jeg har nu altid levet efter en vise der siger, at man godt skal gøre noget godt for andre - der skal så lidt til !

    Smil fra Mia

    SvarSlet
  10. pisse fedt, du er altid velkommen til at være forældre i min vugger/børnehave :D

    SvarSlet
  11. Super god idé!!!
    Det må virkelig ha' vakt stor lykke for både børn og pædagoger :)
    Kh Tina

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...