mandag den 17. november 2014

Julebag og giveaway

Hver eneste år siden før jeg blev født, har min familie bagt julesmåkager sammen. Det er en fast tradition. Vaniliekransene er bagt ud fra min farmors opskrift, og rulles ud på hendes gamle kødhakkemaskine, vi hører julemusik og griner sammen. Jeg ELSKER årets julebagedag.

Men i år er jeg smugstartet. August havde besøg af en god legekammerat i går, og udover at lege bagte vi brunkager.


Det var nemlig ikke et større projekt, der skulle planlægges, for Finax havde hjulpet os godt på vej. Vand i melblandingen og efter fem. min. røretid på maskinen stod det i køleskabet i 1 time. Drengene lavede de fineste brunkager og hyggede virkelig med det. Jeg lavede fine hjerter.

 


Det duftede af jul i hele køkkenet, og selvom det måske er lige tidligt nok, så elsker jeg virkelig den tid!

Det er første gang, jeg har prøvet at bage brunkager, og de smager virkelig godt! At det så er så nemt samtidig, er ikke ligefrem et problem for mig ;-) Man kan få både brunkageblanding, pebernøddeblanding og julesmåkageblanding, så der er lidt for os alle :)

* * G I V E A W A Y * *

Du får hermed muligheden for at vinde en skøn pakke, så du også kan julehygge uden for meget besvær :-)

  • 3 pak. Småkageblandinger (1 af hvert produkt)
  • Udstikkerforme til julens bagværk
  • Et forklæde med Finax logo

  • For at deltage skal du blot skrive en (jule)kommentar herunder - del hellere end gerne, men det er ikke et krav :)

    Vinderen trækkes den 24/11 - så kan du nemlig nå at bage og hygge i hele december.


    Smil fra Mia

    30 kommentarer:

    1. julen er Den tid hvor miraklerne bliver lukket ind og man bliver til et barn igen
      Nisserne flytter ind - fantasien flyver afsted
      Alle har et magisk smil på læben og er glimt i øjet...åh hvor jeg dog elsker den tid på
      Året

      SvarSlet
    2. Oij. Julen er der, hvor alt dufter af gran og kanel og sokker. Og eksamensstress. Men det tager vi med. Kom an!

      kh Mai / maiodgaard (a) gmail.com

      SvarSlet
    3. Åh, hvor smart hvis smagen er god :) Børnene elsker at bage og der skal helt sikkert bages pebernødder og jødekager i år. Vi skal måske også bage andre kager; de er bare ikke planlagt endnu.
      Det er så hyggeligt med duften, der breder sig i hjemmet og at se glæden i børnenes øjne, når de smager noget, de selv har været med til at lave.
      God jul!
      m_hoej20(ad)yahoo.dk

      SvarSlet
    4. Jeg ELSKER julen!! Jeg synes det er synd, at så mange ikke kan fordrage julen - det er jo hyggens højtid (efter min mening). :)

      SvarSlet
    5. åh, hvor hyggeligt :) jeg vil gerne deltage. Hilsen mamalotten@gmail.com

      SvarSlet
    6. Uhh... Vi elsker julemåneden herhjemme. Faktisk så meget, at vi overvejer at starte den lidt før december. Bare liiiiiiige en lille bitte uge før måske ;-) For så er der tid til lidt ekstra hygge, bagning, knas, nissedrillerier, julefilm, klippe klistre osv...

      SvarSlet
    7. Jeg synes det er SÅ hyggeligt med jul og julebag. Her starter jeg lidt på julen allerede i starten af november i år. Jeg har nemlig sat lyskæder op både udenfor og indenfor :)

      SvarSlet
    8. Lad det nu snart bli jul, det jo det vi venter på... og så gør det jo ingenting, hvis nogle af forberedelserne kan klares i en snæver vending! Håber jeg vinder!
      kh. Sarah

      SvarSlet
    9. Åh, hvor jeg glæder mig til vi skal i gang med at lave julekager :) Det er bare sÅ hyggeligt. Min datter er endelig stor nok til at synes køkkenet er sjovt..

      SvarSlet
    10. Er generelt glad for finax brødblandinger....specielt rugbrød og knækbrød, så kunne være rigtig fint også at afprøve deres julesmåkager😄

      SvarSlet
    11. Vi har også en bagedag i familien og det er bare så hyggeligt. Dog bager min bedre halvdel, altid småkager med vores piger, ved siden af. Julen er årets bedste tid.

      SvarSlet
    12. Åhh en drømme giveaway for en juletosse som mig :D

      //Bobber
      Mrsspeechless@jubii.dk

      SvarSlet
    13. Her hjemme er vi så småt begyndt at komme i julestemning, selvom vi dog venter med at pynte op og bage osv til 1. dec :)

      //Maja
      maja3012 (a) hotmail.com

      SvarSlet
    14. Glædelig før jul :) Jeg er allerede begyndt at varme op med wham!

      k.alberte@hotmail.dk

      SvarSlet
    15. Uhh det ville da bare være mega dejligt at vinde. Vi bagte altid en masse julesmåkager da jeg var barn. Efter jeg selv har fået børn er det ikke blevet til det store, men nu er den ældste 4 år - så nu skal det være! :D
      Mvh Susan
      Susanwrasmussen (a) gmail.com

      SvarSlet
    16. Åhh dem vil jeg gerne afprøve... jeg elsker julebag, men i år har jeg slet ikke tiden til de "rigtige" hjemmebagte.

      SvarSlet
    17. Mums de lyder bare lækre :) Hvis jeg er den heldige, vil jeg servere dem for familien d 2. søndag i advent, da vi har vores traditionelle julehygge dag :)

      SvarSlet
    18. Tror jeg vil invitere vores håndboldpiger til en bagedag, hvis jeg vindef.
      tagelaursenpiaeriksen@gmail.com
      herframinverdengaer.blogspot.dk

      SvarSlet
    19. Vi tæller ned til 30. november - det er nemlig da vi har aftalt at "starte julen" her i hus;p

      SvarSlet
    20. Min mor gider aldrig at bage, så ville da invitere mine små kusiner over til noget julehygge.

      SvarSlet
    21. Åh, får aldrig bagt! :/
      Men laver smukke dekorationer. :)
      Måske jeg kan nå begge ting i år?

      SvarSlet
    22. Julen hænger for mig ubetinget sammen med en masse kvalitetstid og hygge sammen med min skønne familie. Desværre er julen også forbundet med bachelorskrivning og eksamen, da jeg er studerende. Det vil derfor være vildt lækker at vinde denne præmie, som kan gøre det hele lidt sjovere. :-)
      arenkild@hotmail.com

      SvarSlet
    23. Jeg deltager naturligvis også gerne😍
      Mon blandingen findes til rutebiler?😉

      SvarSlet
    24. Håber du og familien får en rigtig dejlig og hyggelig jul.

      Rigtig skøn give away jeg vil elske at vidne. får snart en veninde og hendes søn på besøg til julehygge en hel weekend og der skal vi da bage julekager.

      Gruzlie(a)hotmail(dot)com

      SvarSlet
    25. Sneen falder blødt og hvidt,
      det gør den nu ikke så tit.
      Vi alle får lidt ekstra sul,
      men nu er det også jul.
      I ovnen små kager bages,
      nu skal der snart smages.
      Vi hilser familie og venner fra fjernt og nært,
      de i vores hjerter står så kært.
      En glædelig jul du/I ønskes,
      mens julemaden langsomt synkes.

      Mange hilsner og ønske om en glædelig jul til dig og dine kære.
      Leavinz@hotmail.com

      SvarSlet
    26. Ej, sikken en dejlig hyggelig ide. :) Der er ikke noget bedre end hygge med julebag, mens julemusikken spiller. :)
      Line

      SvarSlet
    27. Ej hvor lækkert, herhjemme har vi 4 drenge der elsker at julebage, det er så hyggeligt..
      Glædelig jul
      marialundpedersen@gmail.com

      SvarSlet
    28. Det er en perfekt aktivitet i julemåneden og som er nem at gå til. Børnene vil elske det.

      SvarSlet
    29. Lige noget jeg kunne bruge. Er en klovn i et køkken så alt hjælp modtages med kyshånd!
      Gyngehesten (a) hotmail . com

      SvarSlet
    30. glædelige for-jul mums synes næsten jeg kan dufte kagerne...........
      marianne.lykke@gmail.com

      SvarSlet

    Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

    Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...