tirsdag den 29. marts 2016

Sunde boller

Vibe spiser efterhånden alt, og har helt styr på pincetgrebet. Det er så dejligt at se hendes nysgerrige hænder undersøge, dufte og smage på det hun får serveret.

Jeg er begyndt fast at lave koldthævede boller, så vi kan få en sund boller hver dag, istedet for købt brød, som ofte ikke mætter særlig meget.

Opskriften er nem, og jeg ændrer den fra gang til gang, med hvad jeg nu lige har af frø, mel, grøntsager mm.



I dag får vi dem med grahamsmel, hvedemel og havregryn. Tilsættes der squash, bliver de dejlig bløde, gulerødder er også et hit. Jeg putter også solsikkekerner, tre- el. femkornsblanding i, ligesom man også kan putte pesto og lign. i, for at få en mere madagtig bolle.



Opskriften er som følger:

                 Det er dl. ved fedtstof

Dejen i dag ser således ud:


Dejen holder sig fint en dag eller to i køleskabet, så er der friske boller af flere omgange.

Alt efter formen på bollen, smager det dejligt med lidt smør el. marmelade på, men som aflange brød er de også rigtig gode som sandwiches eller som 'flutes' til aftensmaden.

Smil fra Mia

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...