tirsdag den 24. februar 2015

Fastelavn er mit navn

Ja februar måned forsvandt bare... Men det her indlæg var klar, så det skal I altså have alligevel - selvom det er lidt på bagkant :)

---

Herhjemme har Fastelavn altid været et kæmpe hit. Jeg nyder at pynte op, sy kostumer og vi holder hvert eneste år en mindre fastelavnsfest, hvor nogle venner med børn kommer og slår katten af tønden og hygger bagefter.

 


August har været alt muligt til fastelavn. Noget har jeg selv syet, andet er købt brugt og endelig er noget købt fra nyt. Jeg er sådan indrettet, at han skal have lov at være det, han synes kunne være fedt, ikke det jeg synes. Var det sidste tilfældet, var han nok noget meget mere kreativt og skørt ;-)

Jeg synes det kunne være lidt sjovt at vise nogle af alle vores kostumer frem, uanset om de er hjemmegjorte el. købte.

Jeg starter bagfra. Min venindes døtre havde et kæmpe ønske om at få lov at være Elsa Frost i år. Jeg tog udfordringen op, og syede to rigtig fine prinsessekjoler. Min veninde var med på sidelinjen, og det var både hyggeligt og rart med en hjælpende hånd.

Til storesøster syede vi denne:

Til lillesøster syede vi denne:


I år skal August være superhelte. Jeg var heldig at finde to kostumer til halv pris, og så har mormor forkælet ham med Captain America. Men han var faktisk cowboy og røver den dag vi skulle ud og rasle 😄 



Sidste år syede jeg den røde Lego Ninjago til nogle af vores venners dreng. Og jeg har også tidligere syet en grøn dragt til August. Når man tænker på hvor meget Lego producerer, også af klædudtøj, er det egentlig utroligt, at de ikke har lavet Ninjagoklædudtøj. Omvendt er det også fedt, at man så selv får lov at være kreativ, og ingen andre har præcis den samme dragt som en selv!



Jeg var også heldig for efterhånden en del år siden, at få fingrene i to brugte meget efterspurgte fastelavnsdragter; Byggemand Bob og Postmand Per. Jeg har fået SÅ mange forespørgsler på, om jeg vil sælge dem, men Postmand Per dragten bruges stadig flittigt, og selvom Byggemand Bob er for lille, så kan jeg ikke nænne at skille mig af med den.

 


Da August var helt lille syede jeg en sneleoparddragt til ham, og se nu lige hvor sød han så ud i den :)



Ja vi har faktisk et helt kostumeskab fyldt med alverdens kostumer. Derudover har vi en kasse med heltekapper/masker jeg har lavet og en kasse fyldt med masker/parykker/tasker og lign. tilbehør.

 


Håber I nød jeres fastelavn?

Smil fra Mia

1 kommentar:

  1. Hvor er det fedt med alle de kostumer. Åh altså - de dér billeder af byggemand Bob - total charmetrold:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...