tirsdag den 18. september 2012

1962

Den sidste uge i august havde den skole, jeg arbejder på, som tidligere nævnt 50 års jubilæum. I den anledning var dagene lavet om, så undervisningen foregik som i 1962. Hver morgen mødte vi op ude i skolegården, hvor inspektøren tjekkede at vi stod på lige rækker og sendte de enkelte klasser ind. På mellemtrinnet, hvor jeg er, havde vi hver morgen efterfølgende morgensang. Jeg havde syet et par nederdele og svigermor havde hæklet en krave efter Puks opskrift. Sammen med håret sat og højhælede sko samt cardigan, ja så endte det egentlig helt ok.



Jeg havde lavet særlige undervisingshæfter til dansk, engelsk og kristendom. Ligesom jeg i idræt kørte gymnastiske øvelser som i "gamle dage".

Det var en herlig uge, hvor eleverne måtte tiltale mig Fru Sørensen og stå op når de fik ordet. Enkelte kom i skammekrogen og de små grin og fnis var så skønne at opleve. Vi sluttede ugen af med en stor jubilæumsfest for alle tidligere og nuværende elever/forældre. Vi havde lavet en skolestue udstilling med mine gamle skolemøbler samt kugleremmer, sløjdbænk, gamle skolebøger, gamle tavler m.m. - et super arrangement.

7 kommentarer:

  1. Hvor er det en sjov ide :-) det look klær dig rigtig godt ;-)

    SvarSlet
  2. Du ser helt fantastisk ud, ligner en fra min skoletid :o)

    SvarSlet
  3. Sikke et kæmpe arbejde i har gjort, og hvor er det fedt at høre, at det så er gået så godt! :D

    SvarSlet
  4. Altså... hvad mener du med "i gamle dage!!!!!!!!!!!! 1962 er kun 6 år før jeg blev født... :'( VRÆÆÆÆL jeg hører ikke til i gamle dage, snøft.... (he he) Fantastisk ide :o) Hilsen Charlotte

    SvarSlet
  5. Super sjov idé. Herligt at I gør noget ud af det...

    SvarSlet
  6. Fed ide, og det har garanteret også været en rigtig sjov oplevelse for børnene! :)

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...