tirsdag den 14. august 2012

Klar, parat - skolestart

I juni måned var det 5 år siden jeg fik mit 10 tal i engelsk på lærerseminariet i Jelling og i denne uge er det 5 år siden jeg begyndte min karriere som lærer. Sikke en rutchetur det har været. Det er nu 2 år og 3 måneder siden jeg sidst var fastansat, og siden har jeg haft det ene vikariat efter det andet. ØV det er træls, at der er totalt lukket i kommunekasserne, og dermed ingen mulighed for at få det faste job igen lige pt.! Men, jeg er stolt af, at jeg gang på gang har fået mig nye vikariater - noget må jeg da gøre rigtig.

Nu gælder det 3½ måned i 5.a - så kommer den barselende retur, og jeg må igen på jobjagt. Men indtil da, så vil jeg nyde den sidste tid i en skøn klasse.

Bordene er stille op, navneskiltene er sat på plads, velkomsttekst på tavlen er skrevet og mapper, hæfter og bøger fundet frem. Jeg er klar - og jeg glæder mig! Glæder mig til at se hvad dette skoleår mon vil byde mig - et er helt sikkert, jeg er klar, parat til skolestart - jeg er omstillingsparat!

Lyt lige til denne fine sang - får smilet frem på mine læber, og giver mig suset i maven - føler mig heldig, at jeg får lov at have første skoledag i år - og forhåbentlig får jeg lov til det rigtig mange år endnu. Første skoledag i resten af mit liv :-)


2 kommentarer:

  1. Jeg er selv færdig til sommer som lærer, og det ser jo bestemt ikke godt ud med jobmulighederne. Det er øv!! Men ja vikariater er bedre end lediggang, man må nyde det når man får chancen for at undervise. Bedre job findes ikke!

    SvarSlet
  2. Første skoledag er altid noget ganske særligt. Håber du nyder den og tiden med 5. klassen.
    kh Helle

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...