torsdag den 23. juni 2016

Hæklede kaktusser inkl. DIY

Jeg kan simpelthen ikke holde blomster... Glemmer at vande dem, så de tørrer ud, andre gange overvander jeg dem, så de drukner... Jeg mener, selv mine kaktusser døde for mig, så jeg har nu hæklet mig nogle kaktusser, som ikke skal vandes!


Her ses de sørgelige kaktusser får de blev smidt ud ;) 


Jeg har også hæklet en stor kaktus til Augusts værelse, den er han glad for! Og igen er det vældig praktisk, for den kan ikke smadres, når der leges vildt ;)


Jeg har fundet diverse måder at sætte de hæklede kaktusser i potter, men jeg synes, de alle virker besværligere, så jeg har lavet det på min egen, hvis jeg selv skal sige det, smarte måde!

Se det her i billedform eller se videoen på Instagram (@mammamiasverden):

Find en plastikpotte, der passer til din urtepotte, kaktussen skal være lidt større, så den kan komme udover kanten. Her har jeg klippet toppen af en potte, da den ellers var for høj.


Sæt dobbeltklæbende tape rundt i kanten


Træk kaktussen ned over, og fjern løbende folien på tapen. Fyld bamsefyld i før du lukker helt til. 



Her ses en af de små potter, før den er kommet i urtepotteskjuleren. 


Smil fra Mia 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...