mandag den 21. juni 2010

Billedlotteriet er færdigt

Så fik jeg lavet billedlotteriet til August helt færdigt. Billederne er ikke så skarpe, da de er taget med mobilen, men jeg tror godt I kan få et indtryk af det færdige resultat alligevel :)


Der er 10 plader og 36 kort i 6 forskellige farver. Der er derudover også 36 ordkort, som jeg dog ikke har lamineret endnu, da det nok lige varer lidt tid før han lærer at læse (også selvom jeg er dansklærer *ss*).

Billederne er alle billeder han kender fra sin dagligdag (m.u.a. mælken som jo nu er soyamælk... hihi).

Jeg har lavet farvebaggrunde, for at vi også kan spille det med farver og snakke om farver. Der er kun 4 billeder på pladerne, da det ikke må blive for uoverskueligt for ham.

Jeg vil starte med at snakke om billederne og så løbende bygge videre på spillet. Glæder mig til at vise ham det i morgen - tror lige det er ham.

Jeg mangler dog at få syet en spillepose til det - men det kommer ;-)

Smil fra Mia

4 kommentarer:

  1. Meget kreativt! Super god idé!

    SvarSlet
  2. Sikke fint - jeg har også copy pastet idéen. ;o) Anette

    SvarSlet
  3. Hej Mia
    Super fin ide! Er det bare pap og så en lamineringsmaskine du har brugt?
    Kh Mette

    SvarSlet
  4. Hej piger

    Tak for de søde ord :)

    Jeg har fndet/taget billeder af de ting August kender og printet på almindeligt papir. Derefter har jeg limet forskelligfarvet karton bagpå og til sidst lamineret dem sammen.

    Vi hyggede os med det i morges og hver gang jeg viste ham et billede sagde han ordet el. lyden (mæh) hvorefter han sagde "mer mor mer" :-) Så det var en succes må jeg sige :)

    Smil fra Mia

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...