fredag den 11. juni 2010

Bryllup #2 - Gaveæsker

Jeg var helt sikker på at der skulle være en gaveæske til hver af vores gæster ved bordet.

Jeg ville først lave æskerne selv, men så faldt jeg over disse skønne æsker i Fakta til 20 kr. for 8... ja okay, så blev selve æske ikke hjemmegjort, men det gjorde den jo ikke mindre sød. Vi havde lilla som gennemgående farve. Der blev således bundet lilla bånd om pakken og en lille tylsløjfe.



Vi havde et bordhæfte til hver gæst (vises senere), der stod det her om gaveæsken:

GAVEÆSKEN TIL DIG!

Først et kæmpe, Tak skal du ha',
fordi du ville dele vor dag.
I denne æske er lidt af hvert.
At huske alt kan jo være svært
Chokolade til den søde tand –
stjæl nu ikke fra din sidemand.
En serviet til den varme dans.
Det er jo sommer her til lands.
Plaster til dine nye sko
Haribo er jo altid go’.
Tandstikken holder munden sund.
Tyggegummi til en frisk mund.
Panodiler hvis den bliver fem
så søndagen ik’ blir’ for slem.
Frøene du planter i jorden ned
Til minde om brudeparrets kærlighed
Vi har sagt hinanden JA!
Så tænd et lys for os en dag.


Det endelige resultat indeni så sådan her ud:

De var et KÆMPE hit, og det så så smukt ud som de stod der ved alles plads.

Mange smil fra Mia

6 kommentarer:

  1. Sikke da en dejlig ide sådan også at forkæle gæsterne på jeres dag :o). Og ja tillykke med brylluppet :o)
    Mvh Pia

    SvarSlet
  2. Ja bestemt - gæster skal forkøles, for de er jo de allervigtigste - uden dem ville dagen jo slet ikke være blevet så eventyrlig som den var.

    SvarSlet
  3. Hej Mia.
    jeg vil gerne vide hvor du i sin tid har købt de blomsterfrø du havde i æskerne?

    SvarSlet
  4. Hej Lisa

    Jamen det er bare almindelige solsikkefrø og brudeslør - købt i netto til et par kroner pr. brev, og der er mange frø i sådan et brev, så det er en billig omgang. Jeg laver frøposer på bestilling lige her: http://uniqrea.dk/?p=productsMore&iProduct=378

    Smil fra Mia

    SvarSlet
  5. Hej Mia

    Vi skal have konfirmation til maj og vores datter vil gerne have en hvid æske med plads til lidt slik som bordkort. Kan du huske hvor store Jeres æsker var?? Jeg kan kun finde nogle på nettet der er 5 x 5 x 5 cm og er i tvivl om de bliver for små. Ved du om det er svært selv at folde æsker? Håber at høre fra dig. God dag. Helle

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle

      Jeg tror vores æsker var 7x7x7 cm. De var købt i fakta. Jeg har foldet masser af æsker selv, men det er kun de "alm" hvor man laver top og bund, men der kan man jo se folderne. Smil herfra

      Slet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...