torsdag den 20. januar 2011

Gæsteblogger til Wellnessugen #2 - BeautySpace

Dagens gæsteblogger er Anette fra BeautySpace! Hun har skrevet et rigtig fint indlæg.

* * * * * * * * * * *

Når selv Ole ikke gør det…


Du kender sikkert den med bagerens børn…og da Mia ville vide, hvordan jeg fylder wellness ind i en stram hverdag, fik jeg det som et bagerbarn. For jeg gør det for lidt. Husker på wellness i hverdagen. Men selvfølgelig kan jeg trøste mig med – uden sammenligning i øvrigt – at Ole Henriksen også får alt for få ansigtsbehandlinger (cirka fire eller fem om året har han betroet mig). Nu behøver wellness jo ikke rime på varme olier og badesalt. Det kan også være pauser eller stilletid. Min daglige – og helt lavpraktiske – wellness består af bittesmå ting:

1) Jeg kan daske rundt i gammelt tøj og uredt hår, hvis jeg arbejder hjemmefra. Men når det gælder mit ansigt, er jeg hysterisk påpasselig. Og nyder det. Jeg masserer hver morgen rensemælk ind i huden, fugtmætter med olie og følger op med en SPF-creme. Det tager cirka halvandet minut.

2) Jeg tænder altid et duftlys på mit arbejdsbord…ikke for overdøvende, men bare så jeg kan slubre flammen og hyggen i mig.

3) Sammen med mine to børn på 11 og 9 hopper jeg hver aften i dobbeltsengen kl. 19.30, hvor vi i ca. 20 minutter (igen med duftlys…og små blåbærtærter) læser i hver vores bog. Og nej, vi sover ikke bagefter – men suser videre til forskellige ting.

Mere hverdags-wellness bliver det ikke til. Skal jeg hoppe på den dyre, er jeg vild med ansigtsmassage, fordi den får hele kroppen til at slappe af, men også minder om, at jeg skal huske at slappe af i ansigtet. Børn er så forunderlig åbne i deres ansigter, mens vi bliver sammenbidte og lukkede, hvis ikke vi husker at slappe af. Mange ansigtsbehandlinger indeholder dybderens og masker…jeg beder altid om, at disse to punkter bliver skippet og erstattet med mere massage.


Tak for de gode fif og idéen med hyggelæsning er bare supeer! TAK fordi du havde lyst at være med Anette!

1 kommentar:

  1. Jamen selvfølgelig, Mia - og tak fordi jeg måtte. Kh Anette

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...