onsdag den 19. januar 2011

Wellness - på den billige måde

Dagens tema er Wellness på den billige måde.

Jeg startede dagen med at køre til massage, måske ikke en billig løsning, men en meget wellness-skøn måde at starte dagen på. Derefter kørte jeg i fittnesscenteret hvor jeg først var på ben og balde holdet og derefter til cirkeltræning. Shit det var hårdt - men super fedt. Også en skøn wellness-ting, omend måske heller ikke den billigste. Men så på vej hjem opdagede jeg noget jeg længe har higet efter. SOLEN! Solen var kommet igennem de tunge skyer, og himlen var blå. Se det er wellness på den billige, ja faktisk helt gratis'e måde! Og efter sne med sne på og et drys af blæst med regn i, ja så er solen altså virkelig savnet.

Da jeg skulle hente guldklumpen opdagede jeg at vores miabellatræer var i knop. Uhm - det "lugter" altså i den grad af forår - så skønt!


Men tilbage til den billige wellness.

Vi er så heldige at have et rimelig stort badekar i vores velværelse. Når jeg virkelig trænger til billig wellnes, så bliver karret fyldt og skøn sæbe kommer i. Tilmed har vi en rigtig smuk stjernehimmel, som så bliver tændt sammen med lys på karrets kant. Så nupper jeg en god bog og en time i karret - og det er virkelig wellness for mig.

Der hvor der er mange stjerne samme sted er min mands og mit stjernetegn der er flettet sammen!

Noget der også i den grad er god wellness er afslappende musik. Bl.a. musik som denne video er ren terapi, specielt i kombination med duftlys.





Noget andet der er billigt er hjemmelavede body-scrups. Jeg har søgt på nettet og fundet en helt masse opskrift, men disse to skal jeg i hvert fald prøve af:


Opskrift på bodyscrup ala Ole Henriksen
1/2 Farin
1/2 Havsalt
Nogen dråber Ecyluptus
Og Olie til sidst så det hænger sammen.

Opskrift mod appelsinhud ala Ole Henriksen:
1/2 Kaffe grums
1/2 Salt (Fint salt el. sukker – IKKE groft salt!)
Sesamolie så det hænger sammen
Et par dråber Pebermynte olie.


Man skal altid peeler ind imod hjertet.

Dagens wellnesstip:
Her kan du se en lille film om hvordan man gør og få gode tips!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...