fredag den 2. november 2012

Kreativ

Jeg nævnte det lidt i forrige indlæg - det med kreativitet.

Jeg har altid tænkt om mig selv, at jeg var multikreativ. Jeg elsker alt, der er kreativt og har siden jeg var helt lille sprunget ud i alt, hvad der kom af kreative input. Jeg nyder det!

Kan huske hvordan jeg så op til min mor som syede og strikkede til mig da jeg var barn. Synes det var så spændende at sidde ved siden af og bare kigge på. Min moster malede på porcelæn og det var så fascinerende at se på - og jeg selv fik også lov at være med. Generelt har det at være kreativ fyldt meget i min barndom, og som ung kastede jeg mig selv ud i en helt masse.

Da jeg begyndte på seminariet var jeg helt hooked på billedkunstdelen, og havde dette fag de første to år. Dér fik jeg desværre en lærer, som var alt andet end motiverende. Han sablede mig ned de to år. Det var faktisk så problematisk, at holdet samlet klagede over det, og efterfølgende gik han på pension. Tror han var blevet en gammel bitter mand, for jeg har siden opdaget ham som kunstner og skaber og tror han er og var en rigtig god mand. MEN - han ødelagde fuldstændig min motivation for billedkunst, og jeg har haft det meget svært med det lige siden.

På 3. og 4. år tog jeg håndarbejde og kan stadig huske min første time. Jeg var hooked! Lige dér og lige på et øjeblik. Havde en helt utrolig fantastisk lærer, som var så motiverende og inspirerende. Min kreativitet kom tilbage og jeg har siden haft en stor passion for håndarbejde.

Min svigermor og jeg startede uniQrea i den sommerferie, for fem år siden, hvor jeg blev færdig med seminariet. Siden har vi udviklet os meget og hygger os med det.

Da jeg fik fuldtidsarbejde synes jeg dog, at tiden blev knap og jeg har i perioder slet ikke følt jeg har været kreativ, til min store ærgelse. Men... så har jeg alligevel sneget det ind på en anden måde. Jeg har lavet et hav af kreativiteter på pc'eren. Headere til min blog og andre bloggeres blogs, fødselsdagstemaer, invitationer, plakater og meget meget mere! Jeg elsker det! Elsker at lege med min kreativitet på pc'eren.

For mig tror jeg egentlig kreativitet er noget der bor dybt i en. Enten er man det eller også er man det ikke. I perioder i ens liv er der masser af plads til idéer og udførelse, i andre perioder er der mest plads til idéerne og det er helt ok. For det ligger latent i én og kan ALTID hives frem.

Det var lidt tanker, som jeg egentlig nok mest har skrevet for at bekræftige mig selv i, at jeg ER kreativ og at jeg egentlig HAR været det altid, også selvom jeg nogle gange er frustreret over den manglende tid/overskud.

Om 1½ uge står jeg atter uden arbejde! Det har været 15 fantastiske måneder på min egen gamle skole, og jeg har været taknemmelig for at få lov, at arbejde derinde. Det river i mit hjerte, at jeg skal stoppe og jeg er sku ked af, at jeg IGEN står uden job! Men... for der er et stort men. Denne gang står jeg uden job, fordi der ikke længere er mulighed for at forlænge mig, der er ikke mere arbejde i denne omgang, det skyldes ikke sygdom, at jeg ikke er der mere - og det er en SEJR!

SÅ... nu skal jeg hjem og gå - og det er okay. Jeg skal bruge tiden indtil 1. januar på at finde mig selv igen, være noget for min familie og ikke mindst for mig selv. Jeg skal være kreativ - og jeg glæder mig! MEN - jeg håber også snart, der er et job til mig igen, for jeg er en virkelig god lærer, der brænder for eleverne og for mine fag!


 

2 kommentarer:

  1. ØV med jobbet- men mon ikke der kommer noget godt til dig med tiden:)I perioden uden arbejde, er der mere tid til at være krea;)
    Jeg er enig med kreativitet - enten er den der eller også er den ikke.
    Hilsen Rikke
    www.bareschoen.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Træls med jobbet, når nu du var glad for det, men jeg tror der dukker noget op til dig igen.

    I mellemtiden får du øget tid til at lade din kreativitet blomstre.
    Jeg tror som dig at man sagtens kan have kreativiteten lidt i bero, jeg tror dog at den viser sig i en eller anden form hele tiden. Det kan jo også være i måden man tænker, eller måden man griber livet an.
    Christel

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...