lørdag den 22. januar 2011

Gæsteblogger til Wellnessugen #3 - Karlsons Kludeskab

I dag er det skønne Lis fra Karlons Kludeskab der er gæsteblogger. Hun skriver et super fint indlæg, og jeg må indrømme hun rammer plet. For jeg er i hvert fald ikke så god til at tage mig tiden - men det er jeg fremover ;-)

TAK Lis fordi du ville være med! Smil fra Mia

***************

Bare sølle 5 minutter! Please?

Wellness.

Well.

...ness.


Well-well.
Uanset, hvordan jeg vender og drejer ordet for at narre mig selv til at tro på, at det er noget jeg oplever i min hverdag, så kan jeg altså kun få det til at rime på lækre cremer med ingredienser som silke og mineraler, fuld-krops-massager med chokolade og noget med at glemme alle hverdagens bekymringer og især noget med masser af tid til mig selv.
Jeg er ikke god til at huske nogle af delene.

Jo, måske på produktsiden. Men det er som om det ikke rigtigt tæller, når jeg glemmer at nyde øjeblikket. Eller - og nu blir jeg måske lidt tarvelig og skyder skylden på nogle andre - måske handler det i virkeligheden om, at jeg ikke får lov at nyde øjeblikket. Det hænger sådan her sammen: Hjemme hos os er badeværelset (der nok er det tætteste jeg har været på et wellnesslokale i lang tid) ikke ret stort og der er ingen muligheder for at gemme sig og bare nyyyyde duften af æteriske olier som man håber vil have den lovede virkning på appelsinhud, tørre områder, irriteret hud og det, der er værre, mens ens unger (for helvede) passer sig selv et andet sted i rummet. Jeg når kun til at udføre det hele pr. rutine og helst lidt hurtigt, for der er ikke noget, der kan tage tage well from the ness, som når man bliver afbrudt af 'Moar, jeg er færdig. Vil du tørre mig?'

***dyyyb indånding*** Ak, heller ikke idag blev det.

Intet er så skidt, at det ikke er godt for noget andet og derfor synes jeg måske selv, at jeg er rigtig god til at sætte pris på min tid alene, når jeg endelig har den. For i bund og grund er det dét wellness drejer sig om for mig. T-I-D! Tid til at cleare hovedet, snuse dybt ind og nyde roen, stilheden og velværet i at lige nu i dette sekund er det tilladt at pleje mig selv 100 %. Jeg kommer i første række.
Okay, okay, det er nemt at give en travl hverdag med børn skylden og jeg er misundelig på den gode måde på alle dem, der formår at få klemt selvpleje ind i det skema.
Jeg ville ønske det var mig.

1 kommentar:

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...