mandag den 17. januar 2011

Min wellnessdag

I dag startede jeg wellnessdagen 4.35 (Tak August - så får jeg noget ud af dagen). Efter en lille skønhedslur kl. 6.45-7.15 stod jeg op igen. August og jeg kramme-hyggede med Brandmand Sam i sofaen og intet under at den lille dreng var træt. Måske han snart lærer hvor vigtig søvn er? Det er jo alfa-omega for skønheden! ;-)

Guldklumpen blev afleveret ti min. i ni og så kørte jeg i det hvide lyn ind og gjorde noget, jeg længe har villet igang med. Jeg meldte mig ind i et fitnesscenter. Jeps! Nu skal jeg igang igen - for nu har jeg bilen, så jeg kan komme afsted uden problemer. Så fedt.

Men først lidt historie.

Da jeg blev gravid med August kastede jeg op og spiste nærmest ikke mad de første 4 månedet. Det betød at jeg tabte mig en hel del, så da jeg var klar til fødsel havde jeg kun taget 3 kg på. og 1 time efter fødslen havde jeg tabt 11 kg. Jeg tabte yderligere 9 kg pga. amning/gåture, så jeg var fit-for-fight, da jeg startede på arbejde efter endt barsel.

Men så kom MBL-Mangel på banen og her 1½ år efter ja så er jeg altså ikke særlig fit længere. Ingen søvn, ingen tid til motion pga. manglende fritid og endelig ikke meget mad, og det der blev spist var det forkerte. Men her den 3. januar smed jeg mine "sygdoms-vaner" over bord, og har pt. tabt 3 kg. Det er jeg egentlig godt tilfreds med på så kort tid. Og jeg skulle egentlig være begyndt i fitnesscenteret i sidste uge, men der var vi jo i den grad sygdomsramt, så det blev skubbet en uge.

Jeg var i fitnesscenteret i næsten to timer - og jeg elsker det! Hm. lyder som om jeg aldrig har været dér før, men det har jeg i mange år endda, men det var før vi flyttede "på landet", og jeg ingen bil havde.

Hjemme igen stod den på lækker sund frokost efterfulgt af badekar med vildt lækker bodyscrup. Så nu føler jeg virkelig jeg har haft en skøn wellness-dag.

Den lækre bodyscrup fra Badeanstalten - kan virkelig anbefales!

Hvordan har jeres wellness-dag været?


ps. egentlig VÆLDIG grænseoverskridende sådan at skrive om noget så personligt -
men omvendt, så giver det mig også motivation! Nu det er offentligt ;-)

5 kommentarer:

  1. Åh, Mia det lyder da fantastisk!
    Godt du endelig får lidt til til at passe på dig selv også:)

    SvarSlet
  2. Fedt at du gør det. Både at du har meldt dig i fitnesscenter og at du siger det højt.
    Jeg har også meldt mig i fitnesscenter for nylig, og når man siger det højt følger der en masse opbakning med fra omgivelserne, har jeg opdaget.
    Og så er det dobbelt så fedt at træne; Både fordi jeg får det godt, og fordi folk synes det er sejt at jeg gør det.

    SvarSlet
  3. Hvor må det føltes godt, sådan at komme igang igen. Hvor er du sej!

    SvarSlet
  4. Godt gået ☺ og modigt at du har lyst til at dele..
    Hmm min dag har ikke lige været præget af det hele store wellness - men regner med at tage et langt bad med tilhørende scrubbe-produkt, når ungerne er kommet i seng..

    SvarSlet
  5. Sådan søde... Jeg synes det er sejt du skriver det offentligt.. det er med til at holde en igang..
    Dejlige du har haft en skøn wellness dag.. Tjaa ville sørme ønske jeg kunne sige det samme.. Men hvis wellness er hygge med min lille guldklump under dynen selvom vi er syge, har jeg da helt klart haft den bedste dag..
    Knus

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...