onsdag den 10. april 2013

Lockout Lærer

Ja det kommer vist ikke som et chok for nogle af jer, at der er lærerlockout lige for tiden. Ligesom det nok heller ikke kommer som et chok for jer, at jeg er lærer! Når det så er sagt, ja så er jeg kun delvist lock'et out. Jeg er fuldt ud lock'et out som lærer, må ikke søge lærerjobs, komme på skolerne eller tage "skruebrækkerarbejde". Men for at få mine dagpenge, ja så skal jeg søge andet arbejde udenfor mit fag. Skal jeg jo egentlig altid, men forskellen er jo, at jeg lige nu bare ikke må søge det jeg er uddannet til overhovedet.

Jeg er derfor en del af konflikten og deltager i en hel masse demonstrationer her i byen. Der er en stemning af "os mod dem" og "vi tænker på børnene - I tænker på pengene" stemning og jeg er egentlig vild med det. Altså kun fordi det nu er, som det er !! Dagene går så stærkt, og alt det jeg troede jeg skulle nå den sidste halvanden uge, er ikke rigtig blevet til noget, tilgengæld har jeg fået set mange gode og meget savnede kolleger - så dejligt!


I morgen skal jeg til København til kæmpe demonstration - bliver ret fedt!

GOD KAMP til alle mine lærerkolleger derude bag skærmen og et lille OPRÅB til forældrene - kom - endnu - mere på banen - det er jeres unger der skal betale prisen - desværre!

Smil fra Mia

3 kommentarer:

  1. Ak ja, lidt spøjs situation at stå i.

    Nu skal jeg ikke gøre mig klog på lærerfaget, men man kan godt undre sig over andelen af forberedelsestid samt andel af møder. Nu har jeg selv to børn og var udsat for et ligegyldigt møde for nogle uger siden af en halv times varighed og sørme om ik' der var mødt tre lærere op! Så 3 x timeløn på den konto.

    Her i lock-outens hellige navn kan man tillige undre sig over, at de ikke lock-outede lærere ikke må undervise eller lave pasningsordning af de mindste, så uskyldige ikke rammes. Bondo udtaler i den forbindelse, at det skal gøre ondt på samfundet. Tja, mine børn har en fest. Sidste uge var bedsteforældrene hos dem, i denne uge har de været med far på job, i dag er de ude at shoppe og resten af ugen er de med mor på job.

    I Maribo havde lærerne i går inviteret til fodboldkamp, så elever kunne spille mod lærerne. Man fristes til at at spørge, skete det udenfor deres normale arbejdstid, for ellers var det vel et brud på lock-out reglerne?

    Men som sagt, jeg skal ikke gøre mig klog på lærerfaget...

    SvarSlet
  2. Til "En snob": Det er så vigtigt at skille lockouten og skolereformen ad. (Og i øvrigt tager jeg ikke konfliktramt arbejde.)

    Kære Mia.
    Rigtig god og hyggelig tur til Kbh. i morgen.Håber vejret er med jer.
    Hilsen en tjenestemandsansat overlærer.

    SvarSlet
  3. Hej Mia,
    Jeg er selv lockoutet lærer... Du skal vide at der på DLF hjemmeside står at du gerne må søge Jobs selvom du er lockoutet!
    God kamp,

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...