mandag den 1. april 2013

Bord dæk dig - Påske

Påsken faldt tidligt i år, så derfor syntes jeg også I skulle have påskebordet i marts istedet for, som først planlagt, i april. Men ja, tiden fløj med familiehygge, og selvom DIY'en i dette indlæg har lagt klar som kladde siden første uge i marts, ja så får I først indlægget nu - tsk tsk.

Jeg har holdt bordet i pastelfarver og valgt at dekorere med forårsgrene og klassisk påskepynt.

Derudover er jeg gået all in på servietterne. Dem der ligger på tallerkenerne passer så fint til de små påskekyllinger på bordet og servietterne i glassene minder mig om græs der stritter op.


Solen skinner udenfor, utroligt hvad solen gør ved ens humør og overskud. Man kan jo bare lade være at kigge på sneen på græsset ;-)


Bordfolket er peppet op med de sjove plastikæg. Indeni gemmer sig små overraskelser. Tip: gem små sedler indeni, lidt sødt til efter maden eller salt til ægget.

 
August og jeg har sået karse i alt muligt her i påsken, bl.a. disse fine retroæggebægre. Dog blev der i disse fyldt alt for mange frø i, så det er nok mest til pynt - men pyt! På bordet pynter de godt med en kylling oveni.



Denne måneds DIY/Idé er lidt pynt til forårsgrenene. Mulighederne er uendelige, og jeg tænker også det kan være super søde med billeder af fødselsdagsbarnet, børnetegninger eller aviser. Nemme at lave også med ungerne.






 
Det var påsken - lidt sent i det må jeg jo nok indrømme, men bordet var enkelt denne gang og kan måske inspirere til et hyggeligt forårsbord med forårsgrene, servietter og min lille diy.
 
Smil fra Mia

2 kommentarer:

  1. Så fint bord og skønne farver og tak for DIY. Det må prøves en dag

    SvarSlet
  2. Dejlige lyse farver og et indbydende påske bord.
    Knus Leila

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...