søndag den 30. oktober 2011

Klovneri - AUKTION!

Den 12. december fylder jeg 30 år (av!) og i den anledning, har jeg besluttet at give videre til andre der mangler! Jeg har derfor samlet et hav af lækre gaver ind, som kan ses på bloggen KLOVNERI. Fra den 12. november til den 12. december kan du købe lodder til 50 kr. stk. og både hjælpe og samtidig være med i konkurrencen om en af de 4 super fede bunker !! KIG FORBI !!

Min dejlige dreng August, har en medfødt immundefekt, kaldet MBL-Mangel, derfor har vi desværre flere gange være indlagt på Kolding Sygehus. Vi har af samme årsag flere gange oplevet den glæde, som klovnene giver videre til de syge børn, som er indlagt.


Der er ingen børn, der fortjener, at være så syge, at de skal indlægges på sygehuset, men det er jo desværre en realitet. Børneafdelingen på Kolding Sygehus er en af de største. Her er 5500 børn fra Trekantområdet indlagt hvert år. Derudover kommer 12.000 børn til ambulante undersøgelser hvert år. Der er derfor brug for alle gode kræfter - da rigtig mange er i kontakt med klovnene gennem året. Netop derfor har klovnene i mange år haft en særlig betydning for mig. Det de gør, er et helt utroligt arbejde.

Nu tænker du måske, at du ikke hører til Kolding Sygehus, så hvorfor støtte dem? Til det vil jeg sige, at det ville være for små beløb, vi kunne donere, hvis vi skulle dele det ud på alle sygehuse, der har Hospitalsklovne. Istedet kan vi gavne et sygehus med en større sum penge. Så jeg håber, du vil se udover, at pengene måske ikke går til dit sygehus, men uanset hvad så går de til de syge børn, der i forvejen går så meget igennem.

For to år siden lavede jeg en stor auktionsfest med mine 6. klasser, på én aften indsamlede vi 13724,50 kr. som gik ubeskåret til Hospitalsklovnene på Kolding Sygehus. Det var en kæmpe oplevelse, og hver gang jeg kommer ned på Kolding Sygehus og ser checken, som hænger på børneafdelingen, bliver jeg glad om hjertet.

I samarbejde med Geert Madsen, som er formand for Hospitalsklovnene i Kolding, har jeg derfor besluttet, at lave endnu en auktion.

Det kommer til at foregå lidt som Hjerternes Fest i sin tid gjorde, og hvor jeg var så heldig at vinde en af bunkerne. Der er lavet 4 bunker, hvor du kan købe lodder. Dvs. du eks. for blot 50 kr. kan komme til at eje en sansegynge fra Legeskab.dk til en værdi af 1015 kr. - det er da vildt ! Men men men - jeg håber virkelig at du køber mere end et lod, for jo flere penge vi kan samle sammen, jo mere gavn kan vi sammen gøre for de syge børn, der er indlagt på Kolding Sygehus.

Jeg håber, I vil tage godt imod dette tiltag, og sprede det glade budskab ved at sætte nedenstående billede på din blog - jo flere penge vi samler ind jo bedre! I må naturligvis også MEGET gerne linke til min hovedblog: http://www.mammamiasverden.blogspot.com/
Jeg kommer med løbende oplysninger - men husk det først er muligt at købe lodder fra den 12. november til den 12. december!




SAMMEN KAN VI HJÆLPE DE SYGE BØRN TIL ET SJOVERE HOSPITALSOPHOLD, for
SAMMEN ER VI STÆRKERE!!


6 kommentarer:

  1. Smuk tanke og en rigtig god ide.
    Jeg ser derind i morgen og køber lodder.
    Kommer selv ambulant på Kolding sygehus børneafd. Men Amalie har haft stor glæder at hospitalsklovnene på OUI. Min venindes datter har på Århus sygehus.

    SvarSlet
  2. linker lige fra min blog til Kloveneri

    SvarSlet
  3. Rigtig god ide. Har (desværre) selv kendskab til klovnene fra Viborg sygehus, de gør et fantastisk arbejde. Har delt siden på min facebook og linker også fra min blog næste gan jeg er på en computer.

    Håber det lykkes at samle rigtig mange penge ind! ;o)

    SvarSlet
  4. Sikke en fantastisk ide og tanke Mia :0)
    Vi har selv oplevet hospitalsklovnen på Skejby sygehus, da vi var indlagt med vores søn for nogen år siden - og de gør et helt specielt stykke arbejde. Hvem vil dog ikke gerne støtte det - jeg laver et link på min blog i løbet af ugen..
    Ha' en god aften

    SvarSlet
  5. Sikke et godt initiativ! Hospitalsklovnene gør en forskel for de indlagte børn. Derfor vil jeg gerne være med til at sprede budskabet på min blog.

    -karenbykaren

    SvarSlet
  6. Synes også at det er et rigtig godt initeritiv, Min datter kommer ofte på børne urologiskafd. på Skejby, og der er hospitasklovnene også u-unværlige.

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...