onsdag den 17. august 2011

Dragen Aldi

Jeg hentede en glad August, men også en træt August i dag. Da vi kom hjem var han sur og tvær og bare træt. Prøvede alle mulige tiltag uden held. Så giver drengen en ordre; "mor lav en drage". Nu kunne mor her vælge at blive lidt småtvær selv, men som den kreative mor jeg jo trods alt er tog jeg lynhurtigt udfordringen op.

Det tog ikke to minutter at finde et par bambuspinde, en Aldipose, snor og limpistol. Med en dreng i baggrunden der konstant sagde "kom nu mor", "skynd dig mor" og "jeg vil flyve med drage mor" kunne jeg meget hurtigt blive færdig med dragen.



Jeg løb rundt som en anden 100 meter løber ude i haven, og dragen fløj da også - bare IKKE HØJT nok mor! Jeg steg endda op på gyngestativet og prøvede at f den HELT OP TIL HIMLEN (mor) - men helt derop ville Aldi altså ikke.

Nu ligger dragen på terrassebordet og August ligger i sengen og ser Alfons Åberg. Jeg får lige lidt luft herinde imens ;) Hm.. det lyder som om jeg smed både dragen og ham - men nix det gjorde jeg altså ikke. Han gik selv og jeg fløj lidt videre, men gav så op ;-)

Med lidt finjusteringer så tror jeg de drage kan blive et rigtig hit - note to self: må udtænke en ny drage !


Ps. nu råber han " moaaar jeg vil gerne have en mere suuuut! - jeg må hellere adlyde ordre!

3 kommentarer:

  1. Så på et eller andet dr1 program, at de lavede en drage. Måske man kan finde en opskrift derinde? :)

    SvarSlet
  2. Fandt en her: http://www.frie.dk/bygendrage

    SvarSlet
  3. tror bambus er for tungt - prøv evt med de der pinde fra flag

    SvarSlet

Tak fordi du giver dig tid til at kommentere på mit indlæg, det sætter jeg stor pris på.

Husk at tilmelde dig email-servicen, hvis du vil have besked, når jeg eller andre også kommenterer på tråden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...